В історії Проскурова (нині – Хмельницький) існує такий факт, яким у минулі радянські роки надзвичайно пишались: «На початку квітня 1919 року за ініціативи уряду щойно створеної УСРР з метою допомоги комуністичному режиму Угорщині була організована регулярна міжнародна авіалінія Проскурів – Будапешт. Діяла вона протягом місяця та в радянській історіографії вважалась першою міжнародною авіалінією в історії авіації СРСР. Перший переліт здійснив 9 квітня 1919 року київський пілот Віктор Ходорович. Літаки курсували в обидва боки, перевозили не лише вантажі, а й пасажирів».
Проте для історії української авіації та нашого міста важливіша інша подія, яка сталась на рік раніше.
У березні 1918 року для налагодження дипломатичного зв’язку між Австрією та Україною, а також для оперативного керування військами було організовано регулярне авіаційне поштове сполучення між столицями цих країн. Маршрут Відень – Краків – Львів – Проскурів – Київ мав протяжність майже 1200 км.
20-21 березня відбулись випробувальні перельоти, а вже з 31 березня були розпочаті щоденні рейси. Проскурів став важливим транзитним пунктом, де на місцевому аеродромі перевантажували пошту в інший літак, а також давали годину відпочинку пілоту. Усього на лінії працювало 14 пілотів, 16 пілотів-спостерігачів та 22 літаки – переважно біплани «Hansa-Brandenburg C.1».
Успіх регулярної поштової авіалінії Відень – Київ був неймовірним. І вже наприкінці травня 1918 року відкрили відгалуження до Одеси. Курс пролягав з Відня до Проскурова звичним маршрутом, а на проскурівському аеродромі потрібну пошту перевантажували на літак, який прямував до Одеси. Зазначимо, що лінія Відень – Проскурів – Київ стала першою у світі регулярною міжнародною поштовою авіалінією. Діяла вона до 5 листопада 1918 року.
Таким чином, наш Хмельницький увійшов у історію не лише української авіації, але й світової.